You are here

Tiedote vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaisen kuljetuspalvelun matkojen tilaamisesta 1.11.2018 alkaen

Tiedote vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaisen kuljetuspalvelun matkojen tilaamisesta

 

Kuljetuspalvelumatkojen tilausten välittäminen on kilpailutettu.

Kymenlaaksossa on jatkossa käytössä yhteinen tilausnumero 1.11.2018 alkaen

 

Tilauskeskus:               Kymenlaakson Taksi Oy

Tilausnumero:              0100 84288

 

MATKUSTUSOIKEUS

  • Voit käyttää myönnettyjä kuljetuspalvelumatkoja päätöksesi mukaisesti joko asioimiseen tai vapaa-ajan matkoihin sekä työ- ja opiskelumatkoihin
  • Kuljetuspalvelumatkoja ei voi käyttää terveydenhuollon matkoihin, joiden korvaus perustuu sairausvakuutuslakiin tai joiden korvaaminen kuuluu vakuutusyhtiölle
  • Lisätietoja Kelan sairausvakuutuslain perusteella korvaamista matkoista p. 020 692 204

MATKAN TILAAMINEN

  • Kuljetuspalvelumatka on aina tilattava Kymenlaakson taksin tilauskeskuksesta
    • Poikkeuksena invataksin käyttöön oikeutetut asiakkaat, jotka voivat tilata matkansa taksikeskuksesta tai suoraan invataksiyrittäjältä
    • Poikkeuksena vakiotaksin käyttöön oikeutetut asiakkaat
  • Väärinkäytökset matkojen tilaamisessa voivat johtaa kuljetuspalvelukortin sulkemiseen
  • Vaikeasti kuulo- tai puhevammaiset voivat käyttää myös tekstiviestinumeroa 040 563 1112
  • Puhelun hinta on paikallisverkkomaksu tai operaattorisi perimä matkapuhelinmaksu
  • Ennakkotilauksista ei peritä ennakkovarausmaksua

MATKATILAUKSEN ONNISTUMISEKSI KERRO TILAUSTA TEHDESSÄSI

  • Noutopaikka ja matkan määränpää
  • Matkustaako mukana saattaja tai perheenjäseniä
  • Mukaan otettavat apuvälineet tai opaskoira
  • Onko sinun oltava perillä tiettynä aikana
  • Voit samalla soitolla tilata myös paluumatkan, mikäli sen ajankohta on tiedossa

Voit pyytää kuljettajaa ilmoittamaan tekstiviestillä, mihin aikaan kyyti saapuu

KULJETUSPALVELUKORTIN KÄYTTÖ

  • Kortti on henkilökohtainen maksuvälineesi, eikä sitä saa luovuttaa toiselle henkilölle
  • Kortin käyttäessäsi sitoudut noudattamaan kortin mukana toimitettua asiakasohjetta
  • Sinun tulee olla valmiina lähtöön tilausta tehdessä sovittuna aikana
  • Taksinkuljettaja voi tarkistaa henkilöllisyytesi.

Ilmoita matkan peruuntumisesta taksikeskukseen. Ellei tilattua matkaa peruta 30 minuuttia ennen sovittua matkan alkua, asiakkaalta kuluu yksi matka

OHJEIDEN VASTAINEN KÄYTTÖ

  • Ohjeiden vastaisesti käytetyt matkat tai odotusajat voidaan periä asiakkaalta takaisin
  • Tarvittaessa siirrytään kuljetuspalvelun järjestämiseen korvaamalla matkat asiakkaalle jälkikäteen taksikuittia vastaan
  • Kuljettajalla on ilmoitusvelvollisuus havaitessaan kuljetuspalvelumatkojen väärinkäyttöä

 

 

Kuljetuspalvelutilauksiin ja matkoihin liittyvä asiakaspalaute suoraan

Kymenlaakson taksille numeroon 040 145 7380 tai 0100 84228

 

Taksipalveluun liittyvä asiakaspalaute taksitarkastajalle:

p. 044 0606 172  / tarkastaja@kymenlaaksontaksi.fi

p. 044 060 6173  / tarkastaja@kymenlaaksontaksi.fi

Kuljetuspalvelukorttiin liittyvissä asioissa voit Pyhtäällä ottaa yhteyttä vammaispalvelulain mukaisessa kuljetuspalvelussa:

Minna Kilpeläinen p. 040 512 2407 / minna.kilpelainen@pyhtaa.fi

 

ja sosiaalihuoltolain mukaisessa kuljetuspalvelussa:

Nina Joas p. 044 355 4697 / nina.joas@pyhtaa.fi