Tiedote vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaisen kuljetuspalvelun matkojen tilaamisesta
Kuljetuspalvelumatkojen tilausten välittäminen on kilpailutettu.
Kymenlaaksossa on jatkossa käytössä yhteinen tilausnumero 1.11.2018 alkaen
Tilauskeskus: Kymenlaakson Taksi Oy
Tilausnumero: 0100 84288
MATKUSTUSOIKEUS
- Voit käyttää myönnettyjä kuljetuspalvelumatkoja päätöksesi mukaisesti joko asioimiseen tai vapaa-ajan matkoihin sekä työ- ja opiskelumatkoihin
- Kuljetuspalvelumatkoja ei voi käyttää terveydenhuollon matkoihin, joiden korvaus perustuu sairausvakuutuslakiin tai joiden korvaaminen kuuluu vakuutusyhtiölle
- Lisätietoja Kelan sairausvakuutuslain perusteella korvaamista matkoista p. 020 692 204
MATKAN TILAAMINEN
- Kuljetuspalvelumatka on aina tilattava Kymenlaakson taksin tilauskeskuksesta
- Poikkeuksena invataksin käyttöön oikeutetut asiakkaat, jotka voivat tilata matkansa taksikeskuksesta tai suoraan invataksiyrittäjältä
- Poikkeuksena vakiotaksin käyttöön oikeutetut asiakkaat
- Väärinkäytökset matkojen tilaamisessa voivat johtaa kuljetuspalvelukortin sulkemiseen
- Vaikeasti kuulo- tai puhevammaiset voivat käyttää myös tekstiviestinumeroa 040 563 1112
- Puhelun hinta on paikallisverkkomaksu tai operaattorisi perimä matkapuhelinmaksu
- Ennakkotilauksista ei peritä ennakkovarausmaksua
MATKATILAUKSEN ONNISTUMISEKSI KERRO TILAUSTA TEHDESSÄSI
- Noutopaikka ja matkan määränpää
- Matkustaako mukana saattaja tai perheenjäseniä
- Mukaan otettavat apuvälineet tai opaskoira
- Onko sinun oltava perillä tiettynä aikana
- Voit samalla soitolla tilata myös paluumatkan, mikäli sen ajankohta on tiedossa
Voit pyytää kuljettajaa ilmoittamaan tekstiviestillä, mihin aikaan kyyti saapuu
KULJETUSPALVELUKORTIN KÄYTTÖ
- Kortti on henkilökohtainen maksuvälineesi, eikä sitä saa luovuttaa toiselle henkilölle
- Kortin käyttäessäsi sitoudut noudattamaan kortin mukana toimitettua asiakasohjetta
- Sinun tulee olla valmiina lähtöön tilausta tehdessä sovittuna aikana
- Taksinkuljettaja voi tarkistaa henkilöllisyytesi.
Ilmoita matkan peruuntumisesta taksikeskukseen. Ellei tilattua matkaa peruta 30 minuuttia ennen sovittua matkan alkua, asiakkaalta kuluu yksi matka
OHJEIDEN VASTAINEN KÄYTTÖ
- Ohjeiden vastaisesti käytetyt matkat tai odotusajat voidaan periä asiakkaalta takaisin
- Tarvittaessa siirrytään kuljetuspalvelun järjestämiseen korvaamalla matkat asiakkaalle jälkikäteen taksikuittia vastaan
- Kuljettajalla on ilmoitusvelvollisuus havaitessaan kuljetuspalvelumatkojen väärinkäyttöä
Kuljetuspalvelutilauksiin ja matkoihin liittyvä asiakaspalaute suoraan
Kymenlaakson taksille numeroon 040 145 7380 tai 0100 84228
Taksipalveluun liittyvä asiakaspalaute taksitarkastajalle:
p. 044 0606 172 / tarkastaja@kymenlaaksontaksi.fi
p. 044 060 6173 / tarkastaja@kymenlaaksontaksi.fi
Kuljetuspalvelukorttiin liittyvissä asioissa voit Pyhtäällä ottaa yhteyttä vammaispalvelulain mukaisessa kuljetuspalvelussa:
Minna Kilpeläinen p. 040 512 2407 / minna.kilpelainen@pyhtaa.fi
ja sosiaalihuoltolain mukaisessa kuljetuspalvelussa:
Nina Joas p. 044 355 4697 / nina.joas@pyhtaa.fi