Laadukkaat ja helposti tavoitettavat terveyden ja hyvinvoinnin palvelut ovat jokaisen Pyhtään asukkaan oikeus.

Olet täällä

Terveydenhuolto

Laadukkaat ja helposti tavoitettavat terveyden ja hyvinvoinnin palvelut ovat jokaisen pyhtääläisen oikeus.

Haluamme tarjota asiakkaillemme saumattoman palveluketjun ennaltaehkäisevästä terveydenhoidosta perusterveydenhoitoon ja erikoissairaanhoitoon. Lähtökohtana on turvata asiakkaiden hoitoon pääsy ja korkeatasoinen, tarpeenmukainen hoito.

Pyhtään terveyskeskuksessa sinua palvelee aina pätevä ja motivoitunut terveys- ja hoitoalan henkilöstö. Perusterveydenhuollon lisäksi äitiys- ja lastenneuvola sekä fysioterapia toimivat terveyskeskuksen tiloissa. Lisäksi suun terveydestä vastaa hammashoitola, ja Carean näytteenotto on terveyskeskuksella käytettävissä kolmena päivänä viikossa ajanvarauksella. Kouluterveydenhuollon vastaanotot ovat kouluilla.

Reseptit voi uusia puhelimitse kiireettömän ajanvarauksen numerosta 040 710 4725 (ma-pe klo 9-15).

Ohjeet hoitotarvike- ja välinejaosta

Terveyskeskuksen vaihto

Terveyskeskuksen vaihto toisen kunnan alueelle on mahdollista 1.1.2014 alkaen. Vaihto tehdään kalenterivuodeksi kerrallaan. Vaihto koskee kaikkia terveyspalveluja neuvolasta ja lääkärin vastaanotosta suun terveydenhuoltoon. Vaihdon voit tehdä täyttämällä alla olevassa linkissä olevan lomakkeen ja toimittamalla sen sekä vanhaan että uuteen terveyskeskukseesi.

Terveyskeskuksen vaihtolomake 

 

Potilas-ja sosiaaliasiamies

Potilasasiamiehen yhteystiedot

Sosiaaliasiamiehen yhteystiedot

 

Jonotiedot

Hoitoon pääsyn saatavuustiedot
Hoitotakuu koskee kiireetöntä hoitoa. Kiireellistä hoitoa tarvitsevat potilaat hoidetaan välittömästi. Kiireettömään hoitoon pääsyn mittarina on ns. kolmas vapaa aika lääkärin vastaanotolle (T3-aika).

Alla olevat ajat koskevat VAIN KIIREETÖNTÄ HOITOA.

Kiireetön hoidon tarpeen arviointi LOKAKUUSSA 2017

Lainsäädännön vaatimus: 3 vuorokauden kuluessa
Hoidon tarpeen arviointi tehdään puhelimitse tai sosiaali- ja terveyskeskuksessa saman päivän aikana. Keskimääräinen odotusaika linjapuheluun vastaamisessa oli 3 min. Kaikki takaisinsoitot tehtiin kaikki samana päivänä, keskimääräinen takaisinsoiton odotusaika oli 12 min.

Kiireetön hoitoon pääsy lääkärin vastaanotolle LOKAKUUSSA 2017

Lainsäädännön vaatimus: 3 kuukauden kuluessa
T3-aika  lääkärille oli 10 päivää.

(päivitetty 6.11.2017)

Tärkeät puhelinnumerot

Terveyskeskuksen ajanvaraus

040 710 4725
Kiireetön ajanvaraus ja asiointi ma-pe klo 9-15
05 4601 5790
Kiireellinen hoidontarpeen arviointi ma-to 8 -19.30 ja pe 8 -16

Päivystys Kymenlaakson keskussairaalassa

020 633 1000
Arkisin klo 16-08 ja viikonloppuisin